Jag är vaken... Som vanligt.

Jag som aldrig vart en nattmänniska har sakta men säkert startat en förändring, inte med mening, absolut inte, för jag älskar att sova, det är det bästa jag vet, nästan! Jag sover nästan hela dagarna och är vaken sent på kvällarna... Det är jobbigt, för jag skulle helst vilja gå upp runt 7 varje morgon och ta en prommenad, äta frukost och vakna ordentligt, för att sen kunna somna lugnt och skönt runt 10-11. Jaja, det blir nog ändring på det så småningom också. :D

Jag var uppe i ganska bra tid idag iaf, klockan 9 gick jag upp och gjorde mej klar, jag skulle vara hos barnmorskan halv 11. Mamma följde med mej och som vanligt fick jag ta stick i fingret, som jag förmodligen kommer att vänja mej vid snart, och sen fick vi prata en himla massa, det var skönt som tusan att få svar på alla mina tusen frågor och så. Sist men inte minst fick vi lyssna på hjärtljud som lär jätte bra! :) De låg på 140 och det var alldeles normalt. När vi skulle åka hem passade jag på att skriva upp mej på föräldrargruppen också, spännande! Det lär väl bli snart här kan jag tro. :D

Jag var in på massa olika ställen och fixade en massa efter barnmorske besöket, sen bjöd mamma på max, mums! Jag var så hungrig att jag trodde att jag skulle svimma. :) Efter det åkte vi till skogen, Trouble var självklart med han också. :) Vi plockade svamp och jag måste säga att jag aldrig vart med om ett sånt äventyr. :D Haha! Jag; Förstora gummistövlar som var lånad av mamma, ischias som värker som tusan, gravid och osmidig som vanligt, en hund som tok springer fram och tillbaka, fram och tillbaka och är överlycklig över att få vara tillbaka i skogen och springa löst som han vill, som dessutom springer rätt in i en. :D Ja, det måste ha vart riktigt kul att se. :D
Men ischasen känns bättre nu och Kim vart nöjd när han fick svamp till maten. Även Lindens farmor blev glad över kanntarellerna jag var upp och gav henne, även om det var jätte några. :D

Jag undrar bara en sak; Hur kan det vara möjligt att vi hittade fler höstkantareller än vanliga nu, det ska väl fortfarande vara sommar?

Jag plockade med mej en massa äpplen från mammas äppelträd, jag tog självklart hem dom och gjorde hemmagjord äppelmos, som jag sen gjorde smulpaj med. :D Haha, jag kan om jag vill.  Hur som helst så blev det pyttipanna till middag, inte min favorit som ni redan vet, men tyvärr fanns det inte så mycket annat att välja på idag.

Onödig fakta som ingen av er bryr er om börjar bli min bloggs undergång tror jag. :D Haha, men jag har inte så mycket annat att skriva om heller. Men jag har knäppt lite kort på massa fina svampar som vi såg i skogen idag, tyvärr har jag inte lagt in dom än, men imorgon, så lovar jag att lägga ut dom och några fler bilder. :)

God natt!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Har du fått någon mage än Emelie ? :)

2008-08-20 @ 16:56:32
Postat av: Linnea

jajamen det har hon :)

Kanske inte världens största, men hon har en mage och där inne ligger det nog världens finaste undervärk :)

2008-08-20 @ 22:37:18
URL: http://stjearna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0