Långpromenad och städning.

Efter att jag våldgästat Kim i badkaret och ätit frukost så klädde vi på oss och gick ut... Kim skulle hjälpa Mackan och Cattis med deras flytt, dom har precis fått en lägenhet som dom ska flytta in i tillsammans. :) En liten hundvalp har dom köpt också, en jätte söt men väldigt trött liten en. :)
Hursomhelst så gick jag och Trouble med Kim (som inte var körduglig) i regnet till vretas. Trouble som brukar vägra gå ut när det regnar gick så snällt så... Vi lämnade av Kim och gick vidare, hittade på Devil och Engla i hundgården så jag släppte in vilden där så att dom fick bråka av sej lite. :) Nize hade ångest från gårdagen då hon råkade bli lite för full så vårat samtalsämne handlade mest om det. :D
Lortig och fin som Trouble var när han tröttnat på att vara ute i regnet, traskade vi vidare, mötte Madde och Nova på vägen så vi fastnade där ett tag också, vad stor hon hade blivit Nova, hur söt som helst. :) Sen traskade vi vidare, det var ju ingen särskilt lång runda vi gick men promenaden blev lång med tanke på alla stopp vi gjorde.
Väl hemma så klippte jag klorna på Trouble, han fick även borsta tänderna, göra ren öronen och så var det meningen att jag skulle duscha av honom allt lort... Jag hade inte mage att slänga in honom i duschen, jag fick för det första släpa in honom i badrummet (han är livrädd för vattenkranar och sånt) sen skakade stackarn så att jag trodde att han skulle svimma, hur kan han vara så rädd (?), hur som helst gav jag upp, ville inte skrämma ihjäl honom så jag tog en handduk och blötte, han fick helt enkelt göra en raggardusch, det fick duga, men igentligen skulle han behöva ett rejält bad. :D Min älskade vän! ♥
Nu har jag precis städat så gott det går, det är skönt att ha det gjort med tanke på att alla våra helg gäster kommer ikväll... Jag ska snabba mej in i duschen och fräscha till mej nu innan Kim och dom kommer och hämtar mej, jag ska nämligen hjälpa till så gott jag kan med Mackan och Cattis flytt jag också. :D Hungrig är jag också så jag hoppas på att få mätta magen lite också.
Nej dax att kila. Hej på er.


Sötnos! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0