Snart höst.

Det märks att vi närmar oss hösten, det blir fortare mörkt ute och mörkret är betydligt mycket mörkare. Jag tycker om hösten, den bjuder på så många olika färger, det blir kallare ute, det regnar sådär mysigt och sist men inte minst så fyller jag år, i oktober. Men för första gången så vill jag att hösten bara ska flyga förbi, jag skulle tillochmed kunna hoppa över den helt... Jag vill bara att det ska bli december nu, jag längtar som tusan till förlossningen då mitt och Kims gemensamma underverk kommer till världen. Det kommer att vara den absolut lyckligaste stunden i mitt liv!
Tillbaka till hösten... Jag har faktiskt redan sett en hel del röda och gula blad, nu, i slutet på juli, nog för att det är 1 augusti idag men det är fortfarande sommar, sommaren varar till mitten på september tycker jag, sen blir det höst. För den delen så är hösten mest att lita på, det är alltid höst på hösten... Vintern blir inte alltid vinter, det snöar inte tillräckligt mycket, och våren blir inte alltid riktig vår den heller, lika med sommaren som kan hoppa över allt det där med sol och varmt badvänligt vatten. Hösten är helt enkelt alltid höst, det spöregnar alltid flera veckor i streck, och det blåser så otroligt mycket att man nästan kan blåsa bort. Det är snart höst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0