Föräldrarpenning...


Jag kan inte förstå mej på hur det där fungerar...
Jag har läst om det tusen gånger, och jag har vart på försäkringskassan och frågat, där fick jag en ordentlig förklaring, men nej, jag fattar iaf inte. Jag satt igår hur länge som helst och försökte mej på det där, tillslut kom jag och Kim fram till att vi ska åka in till försäkringskassan någon dag så att dom får hjälpa oss där, jag hoppas på att det blir bättre den här gången när Kim ska följa med iaf, han brukar vara smartare än mej. ;D
Det löser sej nog tillslut.

Humöret håller i sej, jag är fortfarande på bra humör.
Allt känns rätt bra nu ändå, vissa saker kan man inte komma ifrån, men man får göra det bästa av situationen...
Vi hämtade aldrig ut vagnen igår, vi ska göra det idag istället. Vi kikade på mios utförsäljning, men det var för det första nästan helt utplockat, och för det andra så var det inte någe vidare bra priser heller...
Vi åkte vidare till nya köpis och kikade in på jysk, där hittade vi en del intressanta saker, men det får vi ta när ekonomin tillåter. ;D Haha! Sen avslutade vi våran utflykt med att gå in på djurmagasinet. Där köpte vi en slags tygbur till Trouble, Kim tyckte att han ska ha något eget när bäbisen kommer, och det håller jag med honom om. Men än så länge har Trouble inte vågat sej in i buren, men förhoppningsvis förstår han att den inte är någe farlig snart. :) Den står ju bara i vardagsrummet så att han kan gå in och ut som han vill, det slutar väl med att han ligger där hela dagarna sen. ;D

Nu ska jag damma lite och vattna blommor innan jag ska göra mej klar.
Sen bär det av för att hämta barnvagnen, ochj då ska jag slänga upp en bild åt er, jag lovar! :)

Kommentarer
Postat av: Emma&Tuvaliee

Vad är det med föräldrarpenningen du inte förstår ? :)

2008-12-17 @ 11:24:02
Postat av: emelie

Hur man gör för att räkna ut hur mycket man ska få, och hur man fyller i alla papper mm. :P

2008-12-17 @ 11:25:43
URL: http://emelieloof.blogg.se/
Postat av: Anonym

Orva kasta in godisar och några roliga leksaer i buren så han går in iden ;)

2008-12-17 @ 16:32:30
URL: http://nize.blogg.se/mittliv
Postat av: Anonym

Orva kasta in godisar och några roliga leksaer i buren så han går in iden ;)

2008-12-17 @ 16:32:37
URL: http://nize.blogg.se/mittliv
Postat av: Emelie

haha ja lite komiskt! åå :D jag vill också ha så lite tid kvar! haha så trött på att vara gravid nu =) hur mår du då nu på slutspurten?

kramar



2008-12-17 @ 20:13:34
URL: http://mellemus.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jodå har mått helt ok. Mådde bara illa i fem veckor i början vilket var olidligt men som sagt bara stå ut tillslut kommer ju ett litet mirakel =) nu har jag bara dunder ont i ryggen och har varit med om en del kramper men de går över ganska fort i af jobbigast när de kommer på jobbet bara =P



Kramar

2008-12-17 @ 20:54:01
URL: http://mellemus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0