Rätt eller fel?

Jag tänkte på det...
Alla gör vi misstag någongång, inte bara någongång utan flera gånger.
Det bara är så, ingen är oskyldig.
Men vem bestämmer vad som är rätt eller fel?
Något som är rätt för den ena kanske är fel för den andra och tvärt om.
  T.ex.
När jag och Kim pussades när han fortfarande var tillsammans med hans ex.
Det var den första och enda gången som vi gjorde något när dom fortfarande var tillsammans.
Inte nog med det så var båda full, jag vet att man inte skylla på det men ibland är alkoholen avgörande.
Självklart blev hon flyförbannad på mej, och det var jag som gjort fel...
Kim vart hon väl arg på ett tag sen la det sej och dom var tillsammans ett tag till.
Jag moste säga att jag och Kims ex har inte vart kompisar, vi var mest "bekanta".
Det är fel ändå, det vet jag men den största boven i dramat borde ju vara den som var otrogen, Alltså Kim...
Men nej, jag fick höra att jag vart otrogen mot hans ex, jag var alldrig tillsammans med henne så jag var inte otrogen mot henne. Jag var det största samtalsämnet, tillochmed på fester som jag inte äns var på, det blev bråk och tjaffs när vissa ställde sej på min sida och andra på hennes.
Jag tyckte mest att folk får tycka vad dom vill, det är inget jag kan ändra på, men ändå var det personer som jag inte äns kände som försvarade mej i dom där konflikterna som var när jag var någon annan stans.
 Men egentligen började det långt innan det... Jag och Kim har vart jätte bra kompisar så länge vi känt varandra men helt plöttsligt fick inte han prata med mej mer.
Till en början störde jag mej jätte mycket på det där, men efter att ha träffat Kims ex när jag vart med Kim samtidigt som hon var med, så började vi prata med varandra när vi träffades.
Hon berättade en sak för mej, som jag inte tänker säga vad det är, men är det så som hon sa så förstår jag att hon var svartsjuk när Kim pratade eller umgåddes med andra tjejer.
Men lite överdrivet moste jag ändå säga att det var.
Jag skaväl inte yttra mej förren jag vet hur det var i deras förhållande eller så, men det blev lite för mycket!
Tillslut blev det iallafall så att jag och Kim blev tillsammans, hon hade träffat en ny kille lika fort hon också.
Men det var inte färdig tjaffsat än, till en början vägrade Kim att prata med henne så jag övertalade honom att åka hem till henne och prata med henne och reda ut allting så att dom åtminstone kunde vara vänner efter att ha vart tillsammans så pass länge.
Och tillslut gjorde han det, men efter det kom ryktena om att det hade hänt en massa saker mellan dom den dagen.
Jag visste inte vad jag skulle tro, och det vet jag väl fortfarande inte, men jag väljer att lita på honom.
Efter att jag övertalade Kim att åka dit och reda ut allt så har det fortsatt.
Jag får höra rykten lite när som helst, och det värsta är ju att jag kan ju verkligen bara välja att lita på honom eller att tro på ryktet som jag inte ens är säker på om det bara är ett rykte eller om det är sant.
Jag har valt... Men det är inte lätt, för jag tvivlar varje gång jag får höra något nytt.

Det finns en massa rätt och fel i det där, men det är ju upp till var och en att välja vad dom tycker.


Jag vaknade lite före 11 idag...
Men när jag såg vad det var för väder så gjorde det mej ingenting.
Trouble sover fortfarande och alla andra är borta och jobbar.
Jag ska nog bara krypa ner framför tven och kika one three hill.
Prommenad med Trouble blir det ju också så klart.
Föresten så har hans sår läkt jätte fint.
Jag behöver inte linda det när vi går ut längre.
:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0