Gravid.

Denna uträkning utgår från dagens datum: Ons 2 jul 2008
Uträkning utgår från dagens datum: Ons 2 jul 2008.
Din graviditet startade Lör 15 mar 2008.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Lör 29 mar 2008 (ägglossningen).
 
Du har gått 109 fulla dagar av 280 (39%).
Du är i vecka 16.
Du har gått 15 fulla veckor och 4 fulla dagar(v15+4).
Du är i 4:e kalendermånaden.
Du är i 4:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Fre 19 dec 2008
Du har 171 dagar kvar till förlossning.

Nu är ju inte jag helt säker på om det här stämmer, eftersom att jag inte har vetat om det var i Februari eller i Mars som jag hade mens sist, och eftersom att de inte visste hur långt gången jag var när jag gjorde ultraljudet. Därför tror jag på den här så länge. :) Nu har jag räknat från Mars och tagit standard på alla val man kan göra för att jag inte vet riktigt men det här ska nog stämma ganska bra. :) Den 23 är detd ags för mitt nästa ultraljud och då har dom lovat att jag ska få veta kön och att jag ska få ett riktigt BF. (Beräknat Förlossningsdatum).

På lördag går jag in i vecka 17! :D

Jaja... Jag vet inte alls vad jag ska hitta på... Nu har jag både diskat och målat färdigt och är helt sysslolös. Trouble sover och han är borta och då vet man aldrig när han kommer hem. Jag orkar inte gå hem till mamma och syster, det är jag för hungrig för och jag orkar inte göra något annat ansträngande heller. Ja, någonting måste jag väl kunna hitta på.
Hej på er.

Emelie med magen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0