Högsommarvärme.

Sommartider, hej, hej!


Det gick bra att handla, men jag fick snåla och bara handla det viktigaste. Jag kan inte handla ordentligt förrän Kim följer med, det är ju tyvärr han som sitter på pengarna. Nu fick jag handla för mina ynka 200 kr som blivit kvar av lönen efter att jag betalat mina räkningar, men jag kom hem med lite frukt, grönsaker och frukost. :)

Hör och häpna! Jag slipper laga mat idag... Vi blir bjuden på grillad mat hos mamma, tänk vad mysigt och gott med grillad mat på en solig altan en super fin fredag. Tråkigt nog blir vi inte långvariga, Kim måste ju hem och sova i tid, men själv tror jag att jag faktiskt ska försöka hitta på något idag. Det är ju trotts allt fredag och om jag inte gör något avancerat så ska jag iaf mysa till det framför en film, tyvärr på egen hand som det ser ut nu. Men har jag tur hör Linnea av sej och har tråkigt sen. :)

Trouble ska vara med Adam imorgon tills på söndag, Adam tyckte att jag och Kim skulle ha en romantisk lördag för oss själva. ;D Kim ska ju gå och sova i tid då också, så förmodligen blir det ingen romantisk kväll men Trouble och Adam får träffas iaf. :)
Så för min del står dammsugning och torkning av golv högst på listan imorgon, sen ska jag passa på att åka iväg och sola och bada nu när jag har chansen. Sen blir det som vanligt så att maten ska vara klar runt halv 7 när Kim kommer från jobbet... Det blir ingen lyxmat, det får duga med mina hemma gjorda biffar med stuvade makaroner eller potatis och sås. :D

Jag, Trouble och mamma har suttit på balkongen och ätit vatten melon nästan flytit bort. Men det känns att det är sommar, och det betyder att det snart är vinteroch snö. :) Vad jag längtar!

Nej nu ska jag och mamma ta på oss grillhandskarna och överlista grillspetten så att det är klart till halv 7 när Kim kommer... Halv 7, det är en tid att minnas, för den tiden nämns så ofta här. ;D

Hoppas att ni alla får en fin och trevlig kväll i sommar värmen.


Jonnah och systeryster. (L)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0