Min graviditet.

Denna uträkning utgår från dagens datum: Tors 24 jul 2008
Uträkning utgår från dagens datum: Tors 24 jul 2008.
Din graviditet startade Fre 21 mar 2008.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Fre 4 apr 2008 (ägglossningen).
 
Du har gått 125 fulla dagar av 280 (45%).
Du är i vecka 18.
Du har gått 17 fulla veckor och 6 fulla dagar(v17+6).
Du är i 4:e kalendermånaden.
Du är i 5:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Tors 25 dec 2008
Du har 155 dagar kvar till förlossning.

Så, det här ska vara så precis som det går.
Det är uträknat via ultraljudet och borde stämma ganska precis. :)

Jag tjatar och tjatar, men det här är något jag ser fram emot otroligt mycket och längtar som satan till... Ni som inte tror på mej, ni ska få se att jag ska göra allt jag kan för att bli en sån bra mamma som möjligt. :) Det där lilla livet kommer att vara det absolut bästa som hänt mej.  Men ni ska veta att utan ims hjälp hade jag aldrig vart gravid nu, så tack älskling. ;D ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0