Hur känns det?

Hur känns det att vara perfekt?

Trouble har kommit hem... Min älskade lilla hund, som jag helst av allt hade velat krama så hårt att han nästan gick sönder, men han var totalt ointresserad av mej just då, han skulle hålla koll på vart Adam tog vägen. Dom älskar varandra och har hur kul som helst, men just då ville jag ha all uppmärksamhet, att han skulle dränka mej i pussar och kramar, att han skulle hoppa på mej så där som han gör när han blir så glad när man vart ifrån honom en eller några timmar. Men det fick vänta, ända tills Trouble var klar med att kolla ut genom alla fönster i hela lägenheten utan att se Adam ändå... Tack Trouble, hur kul är det, hur kul tror du att det är för mej när det känns som om du bara vill följa med Adam bort igen?
Samtidigt som jag bara skulle kunna börja gråta så blir jag glad. :) Jag vet att Trouble har haft kul och jag vet att dom kommer ju att få träffas fler gånger, många fler gånger. Men just nu får jag och Kim ha honom hemma, busa med honom och ta ut honom på prommenader och göra allt annat som hör till, ja nu får han helt enkelt vara våran igen, ända tills nästa gång Adam vill ha honom, eller tills nästa gång vi vill att Adam ska ha honom.
Trouble är en familjemedlem, förtillfället är han våran bäbis, han är den som man ger mest kärlek till och den som ger oss mest kärlek tillbaka... Trouble är min lycka och min vardag, jag älskar honom så otroligt mycket. Trouble är min, bara MIN! :) <3


Jag väntar på att klockan ska bli 1, då ska jag ringa och väcka mamma, vi ska åka och bada, men jag vet inte vart. Jag längtar ut till solen och sommaren, men det är inte lång tid kvar...
Jag ska ju iaf duscha och när jag väl har gjort det är klockan redan 1, och egentligen så skulle jag ha diskat redan också, men det har jag skjutit fram som vanligt... Jag gör det när jag kommer hem, visserligen så gör jag det varje dag när jag har kommit hem, men det skulle ju vara mer skönt att redan ha det gjort så att det bara är att börja med maten direkt när man kommer hem. Jag ska ställa högre krav på mej själv! Från och med nu så ska jag vakna i tid, eller iaf senast 9 varje morgon, jag ska diska direkt när det finns något att diska, minsta lilla, och jag ska dammsuga varranan dag, samt damma och torka golven... Nej det kanske var lite att ta i, men jag ska gå upp i tid och sköta det jag ska göra istället för att hela tiden skjuta fram allt, det blir mycket tråkigare då. Och när jag väl tänker efter så blir jag ju glad och är lite stolt över mej själv när jag väl tagit mej i kragen och gjort det jag skulle. :)

Har man föresten för höga, eller för låga krav på sej själv, eller vad är det som gör att man aldrig blir nöjd, att man aldrig gör det man ska, när man ska göra det? Jag vet inte... Vet du?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0