Det som göms i snö kommer fram i tö...


Självklart är det plus-grader ute och snön smälter sakta bort.
Jag som hade förhoppningar om en vit jul, jag trodde verkligen att snön skulle få ligga kvar den här gången... Men nu verkar det som om vi får en grön jul igen, fast jag ska kanske inte vara för snabb att döma.
Trouble är deprimerad, han älskar snö, så nu vill han inte gå ut. Han kissade i princip precis utanför dörren och sen ville han bara gå in och lägga sej igen, jag får försöka komma på någonting skoj att göra med honom sen så att han blir på bättre humör.

Jag är lat idag, som alla andra dagar nu för tiden.
Jag förstår inte, jag orkar nästan ingenting, det är tillochmed jobbigt att duscha och klä på sej. Det känns som om magen ska sprängas så fort jag rör på mej ungefär, och förvärkarna börjar bli allt kraftigare. Jag känner mej så klumpig! Och på samma gång så är det hur mysigt som helst, men nu får det gjärna bli dags snart.
Hur som helst så ska jag ta mej i kragen och göra mej i ordning nu, för sen ska jag och Kim åka till IKEA och handla lite små saker eftersom att jag inte han igår...

Idag ska benen till sängen skruvas fast också.
Annars kommer jag bli liggandes i den tills bäbisen kikat ut, jag tar mej knappt upp ur sängen nu när den ligger på golvet, så det är nog på tiden att vi gör någonting åt det.
Sen ska jag göra klar min jul städning, jag skiter i att det inte är helg än, alla andra har ju redan julpyntat så varför skulle inte jag kunna få göra det?
Gardiner och ljusstakar ska upp men tomtar och gran väntar jag med någon vecka till tror jag, det är väl lite tidigt för tomtar nu va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0