Mitt liv som tjockis.

Jag hade planerat att lägga upp en jätte fin bild på min älskade vovve, men det fungerade inte som det skulle, så jag får ta det någon annan dag...

Jag har ju som sagt vart hos farmor hela dagen och bakat.
Jag har bara hunnit hem, fått lite mat i magen och varvat ner lite, och nu sitter jag här. Kim och Alfons åkte till Cissi och Kiwi på en fika, men efter min promenad till farmor idag och allt bakande så är jag helt slut så jag orkade inte följa med... Både ryggen och benen/fötterna har sagt god natt för länge sen. Det här är verkligen mitt liv som tjockis...

Jag fick en massa olika saker bakade idag.
Lussebullar, mazariner, cocos-kakor, drömmar med nötter och jul-stjärnor. :) Jag har tjuvsmakat och det blev super gott! Men jag får inte äta upp det innan jul, vi får se hur det går...
Julgodiset som jag ska baka sen blir det nog svårare att ha kvar än fikat iaf, jag är ju en riktig godis råtta. Än så länge har jag inte äns gjort något julgodis, så jag behöver inte oroa mej för det nu.

Ni undrar säkert vad det är jag har för mej om dagarna.
Vad det är som tar upp sån tid...
Och jag ska säga er det, att det är inte lite att förbereda och fixa med innan bäbisen kommer. Och inte nog med det så måste man ju hinna med dom gamla vanliga tråkiga vardags sysslorna, och för min del så tar ju allt dubbelt så lång tid nu för tiden. Det är rätt svårt att vara snabb med en mage mitt ivägen. ;D
Och jag får ju inte bära själv, vilket kan göra att saker och ting dröjer, Kim kanske inte har tid över just när jag har det, och för den delen så har jag onr som tusan mest hela tiden nu, så jag är inte så vidare pigg heller.

Nu ska jag ta ett varmt bad och hoppas på att ryggen ger med sej löite åtminstone...
God natt på er, vi hörs imorgon. ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0