Gravid.

Vecka 33
Kroppen: De sista två månaderna besöker du vanligtvis MVC varannan vecka, där mäter man bland annat barnets tillväxttakt. Vid den här tidpunkten är normalkurvan för symfys-fundusmåttet runt 31, men det är främst sin egen kurva man ska gå efter.

Barnet: Det finns inte längre så mycket utrymme för barnet att vända sig i livmodern, barnet ställer därför slutgiltigt in sig i förlossningsställning. Vanligast är att barnet vänder sig med huvudet neråt. 3-4% förblir kvar i sätesställning.


Det slog mej nu, att vi har INGENTING förberett, så nu ska jag gå och sortera bäbiskläder jag fått. Allt jag vill ha kvar ska sparas och allt annat ska kastas. :D Kim får inte vara med att bestämma nu, för då blir det aldrig gjort. :D Haha.
Det är kanske dags att börja packa en BB väska snart också, utifall liksom.


Kommentarer
Postat av: Maja

Oftast vill man ju ha med sig saker som man brukar använda ganska ofta till bb. Så ett tips från mig är att bara skriva en lista på vad du ska ta med så hinner du snabbt packa allt just innan ni åker in till förlossningen. Så gjorde iaf jag =)

Kläder åt bebben och sånt kan man ju packa i förväg såklart =)

2008-10-31 @ 17:25:27
URL: http://majanosen.blogg.se/
Postat av: annelie

vad spännande! jag väntar här borta på bilder vännen. Sköt för tusan om dej!

2008-11-02 @ 11:34:03
URL: http://annelieberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0