Operation laga bil.

Som ni alla säkert förstår så är inte jag någon bilmekaniker.
Men jag hade sån tur att Danne vill hjälpa mej med min bil idag. :) TACK! För det är ju nämligen så här; att jag skulle ha besiktat den idag. Så jag och mamma tar bilen och åker in till bilprovningen... Mamma säger att bilen känns lite konstig att köra men jag tänkte inte mer på det. När vi väl kommer fram och jag kliver ur bilen för att gå och anmäla våran "närvaro" så känner jag att det luktar bränt som tusan. Jag ser att det ryker från det högra fram däcket och förstår att det är bromsen som legat i hela vägen från valbo till gävle... Vi kunde ju inte besikta bilen nu, så vi fick stanna kvar där på parkering tills bromsoket svalnat och sen köra sakta och säkert hem igen.
Det kan ju lätt bli sådär när bilen stått ett tag, det liksom rostar och har sej, men är det inte typiskt att det vart just idag när den skulle besiktas? Jaja, hur som helst så ska ju Danne hjälpa mej idag, så jag ska boka en ny tid ikväll. :) ÄNTLIGEN!

Jag har haft tvättstugan idag, samtidigt som all stress med bilen.
Som tur var har jag haft lite bärhjälp av Alfonz. :) Trouble den latmasken har legat i sängen och sovit som vanligt... Nu är all tvätt tvättad och ska bara vikas in i garderoben, men det får jag göra imorgon eller något, för nu är jag helt slut i ryggen.
Jag sitter på golvet med soffan som ryggstöd, Alfonz spelar gitarr och sjunger lite och Trouble sover fortfarande, han är LAT!

Senare idag ska kankse Jennifer kika förbi och prata lite skit med mej. :) Det ska bli kul, det var ett tag sen, och eftersom att jag är sjuk också så orkar inte jag göra något annat än att sitta hemma. Bortsett från det som meste göras alltså.
Om jag är piggare imorgon så ska jag förhoppningsvis träffa Erica också, det är verkligen på tiden! Och om jag inte är piggare så ska jag be henne komma hit ändå. :)

Jaja, hej så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0