Snöslask.

Visserligen älskar jag snö, men inte slask.
Jag har precis varit ute med min älskade vovve, som för överigt hade hur kul som helst i snöslasket medans jag som klätt på mej jätte mycket stod och blev blöt om fötterna i brist på ett par vattentäta vinterskor. Då hjälpte tamejtusan inte mössan, vantarna, långkalsongerna och tjocktröjorna under jackan det minsta lilla, speciellt inte i den här blåsten. ;D
Jag vet då vad som står först på handlingslistan! En jacka som går att stänga och ett par vattentätavinterskor att pulsa i snön med. :)

Jag fick en lysande idé!
Jag kom på att jag ska ringa farmor och fråga om inte jag kan få komma till henne och baka någon dag. Ta och baka en massa bullar och annat gott, det skulle vara kanoners, för det är inte lika kul att baka själv och jag har brist på platts i mitt mini kök. :D
Om jag hade haft mina vattentäta vinterskor nu, då hade jag klätt på mej täckisar och hela fadderullan och tagit en promenad med Trouble till farmor och farfar och fikat och suttit framför deras öppna spis ett tag. Det hade inte vart helt fel... Men jag vill inte bli blöt om fötterna, för då blir jag väl mer förkyld än jag redan är, och jag är ju i full gång med att bota min förkylning så att jag kan hälsa på Pia någon gång.

Nej nu ska jag äta rester från igår.
Vilken toppen lunch! ;D
Hej på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0