Tror du på spöken?

Igår precis efter att jag och Kim somnat så vaknade jag av att Trouble hade knasiga saker för sej.
Det visade sej att någonting, jag vet inte vad, hade skrämt honom så otroligt mycket att han vägrade att vara kvar i lägenheten... Jag har trott under en liten tid att det kanske kan vara så att det spökar hos oss, men det har mer känts som om jag inbillat mej. Men just igår hände det en hel del konstiga saker och jag var helt säker på att det var "någonting" hemma hos oss. Det hela slutade med att mamma fick komma och hämta Trouble mitt i natten.

Idag när jag vaknade gjorde jag mej klar och traskade sen hem till mamma.
Trouble hade sovit gott och var som vanligt igen. Jag duschade lite och gjorde iordning mej medans vi väntade på att Tias skulle komma... Han hade lovat att komma först till mamma för att sedan åka med oss till skolvägen för att ta reda på vad det var som skrämde Trouble igår.
Väl borta på skolvägen så visade det sej att vi inte har några spöken hemma, inte ett enda! :) Skönt att höra! Det enda han kände av var en negativ stämning, men inget hade med spöken att göra, så vad var detsom skrmde Trouble så värst igår? Jag har aldrig någonsin sett honom så rädd förr...

Idag är jag jätte förkyld...
Vad det kommer ifrån vet jag inte!

Imorgon ska jag och mamma ut i skogen med Trouble en sväng.
Men jag har tvättstugan också, fy tusan vad tråkigt!
Vi får se om jag hinner med allt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0