Brandrisk.

Jag glömmer aldrig någonting, nästan...
 Jag är inte den typen som brukar glömma saker, framförallt inte något viktigt eller något som kan sluta illa. Jag brukar helt enkelt ha koll på läget. Med tanke på att jag är ett kontroll freak, och alltid måste ha koll på allt är hemma. Jag diskar så fort någon har använt ett glas, dammsuger varannan dag, och jag kan absolut inte inte låta någonting stå tills dagen efter, då får jag panik. Jag kan inte sova om inte allt är som det ska!

Men nu på senare dagar har det snurrat så mycket i mitt huvud.
 Jag har inte haft lika stor koll på varken disk eller städning, jag har haft för mycket att tänka på... Ibland har jag låtit disken stå över natten, dammsugit bara 2 ggr på en HEL vecka, och struntat i att bädda sängen varje morgon. Nog har jag haft panik och sovit dåligt på nätterna, men jag har heller inte orkat tagit tag i det. Jag har inte orkat brytt mej överhuvudtaget!
 Och nu till själva grejen... Idag glömde jag min adventsljusstake tänd när jag var borta i några timmar. Och när jag väl kom på att jag hade 4 ljus som brann för fulla muggar här hemma fick jag ju ännu mer panik. Tankarna som snurrade i mitt huvud då var att; nu har jag ingen lägenhet kvar heller, ännu mer tragiskt ska det bli, och det är väl klart, allt som kan hända ska självklart hända mej, och det värsta är att det är mitt eget fel...

Men det ska ni veta, att idag hade jag tur. Det brann inte, det var inte långt kvar, men än var det lugnt, som tur var!
Självklart har man ju gått och vart arg på sej själv över det där nu också, finns det verkligen plats för mer ilska? Hur som helst så glömmer jag nog aldrig mer några ljus tända när jag åker bort!

Men, själva poengen med det här är att jag verkligen inte är mej själv nu. Vad är det som händer med mej, och vart ska det här sluta!?
Kommer det bli värre eller kommer det äntligen att vända snart så att jag kan leva vidare med mina kontrollbehov och vara arg på mej själv över att jag glömt att diska ett glas, eller sjutit upp städningen en dag extra, istället för att vara arg på mej själv för att jag inte orkat bry mej om sånt dom här dagarna?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0