Hej då.

Han inte skriva mycket idag inte...
 Är på G och ska åka alldeles snart! Har lämnat Leon och det gick jätte bra, men det kändes jätte konstigt. Men han kommer att ha det så bra där så. :)
Har packat hela dagen, så nu måste jag snabba på med det sista.
Ska försöka uppdatera när jag är där borta iaf.

Hej så länge! :)


Trouble...
 Det är absolut inga problem för mej att få tillbaka Trouble, har bara inte fått hem alla papper än. det är ju min hund, så varför skulle det vara några problem?

Och det borde inte ens vara nödvändigt för mej att vänta på massa papper för att få tillbaka min hund!


Kommentarer
Postat av: Emma, Mamma till Tuvaliee!

Så sant så!!!

2009-12-28 @ 17:52:31
URL: http://wahlman.uwa88.se/#category2.
Postat av: fraajs.blogg.se

Jag fattar inte riktigt det där , det borde vell inte vara svårare än att hämta honom kan man tycka..

Är det någon som inte kan skilja på "mitt och ditt"?



Hoppas iallafall du får tillbaka honom så snart som möjligt:)

2009-12-29 @ 10:51:51
URL: http://fraajs.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ne fattar du väl att hon inte bara kan hämta den, hon äger ju den inte... Vad är det folk inte fattar?!? Annars borde hon ha fått hem den för längesen, hon har ingen rätt till honom längre!

2009-12-30 @ 17:55:31
Postat av: Anonym

Sjuka jävla människor som håller på å trackar på emelie, ALLA vet att hon och Kim köpte den tillsammans...

IDIOTER!

2009-12-30 @ 19:35:56
Postat av: Anonym

om de inte finns nå ägarbevis så e de arvsrätten som går in o den närmaste arvtagaren är den man är gift med eller om ingen sådan finns så är det den avlides barn som är arvtagare!

2009-12-30 @ 21:39:15
Postat av: Anonym

Ja men då borde ju Trouble få få bo hos sin husses barn då, som "råkar" bo hos sin mamma Emelie?

Jag skulle aldrig i världen få för mig att behålla en hund som min avlidne pojkvän köpt ihop med sitt ex, hur fäst jag än blivit vid den. Lite känsla om rätt och fel har man väl ändå kvar trots sin sorg?

Ska hon inte ta Leon av henne när hon ändå är i farten?

2009-12-31 @ 00:02:39
Postat av: A

Nu kan jag bara inte låta bli att komentera!!!!!!!!!!

Vad är det för j***a människa som inte kan ge "Trouble" till dess rätta ägare....EMELIE!!!



Jag är en gift tjej på 32 år med flera barn som halkat in på denna blogg, känner folk i Emelies kretsar, men dock inte Emelie.



Människan som nu har "Trouble" har hon inga föräldrar eller andra närstående som kan tala om för henne vad som är "RÄTT ELLER FEL" eftersom hon inte verkar FATTA det själv, hon är väl för ung & omogen för det kan jag tro!!!



Lider hemskt med Emelie som måste vara utan sin hund för att nån inte vet bättre.



Tänk om Kim levt nu då hade Emelie fått träffat sin hund när hon velat, det var ju ändå deras gemensamma hund!!!



STÅ PÅ DIG EMELIE<3

2009-12-31 @ 11:38:27
Postat av: Anonym

Alla kan väll bara sluta, det var inte tänkt att skulle lägga mig i med tanke på att det slutar fel.

Men nu kan väll alla bara sluta.. Ni som tycker att allt är så skälvklart kanske ska tänka på Hur ni skriver.. Även då jag helt klart håller med Emelie så har även de andra omkring känslor..

2009-12-31 @ 11:38:51
Postat av: Vän

Håller helt med vad de flesta redan skrivit. Trouble är Emelies hund! Hon har betalat honom, hon har uppfostrat honom och tagit hand om honom tillsammans med Kim ända sedan han var en valp.



Och jag vet det, eftersom jag själv har sett det. Bara för att kim skaffade en ny tjej som träffade hunden en liten stund så kan det aldrig bli den tjejens hund, inte ens ägarpapper borde spela någon roll, det är mest Emelies hund av dem som lever idag oavsett vad lagen säger, (som troligen endå säger att det är hennes). Och annars borde den vara Leons hund eller kims föräldrars, men inte en flickväns som han inte ens varit tillsammans med i flera år.



Förstår inte hur någon kan vilja ta andras saker, känns som de gör det bara för att vara elaka. Mitt är mitt och ditt är ditt.



Det var inte så här som Kim hade velat att det skulle gå till.

2009-12-31 @ 12:02:11
Postat av: Sofie

Nu är jag helt okunnig om hur sånt här går till, men om det nu blir problem med att få tillbaka Troubble, skulle det inte funka med en massa "vittnen" i rätten som kan förklara att Troubble var en gemensam ägodel och familje medlem? Han borde ju räknas som en individ precis som ett barn.. Det är ju ingen soffa hon försöker få tillbaka precis..



Vad alla än säger om känslor från båda partier här, så tycker jag endå ett parti har rätt och det andra fel. Bara för man är ledsen kan man inte låta det gå ut över andra, Emelie och Leon ska få tillbaka deras vänn och familje medlem! Dom kan också behöva lite extra lycka i deras liv, de led trots allt också efter den tragiska händelsen, ska de verkligen behöva lida mer över en sånn sak?



Jag hoppas den som har hunden brukar läsa i Emelies blogg ibland och till slut resonerar på ett vuxet sympatiskt sätt.. Rätt ska vara rätt..

2010-01-03 @ 14:26:58
Postat av: Anonym

Eftersom det var Emelie som betalade för Trouble så finns det väl ett bankuttag som bevisar det? Någon av dom var det ju som tog ut pengar och köpte Trouble, så det är väl ett bevis som gäller om det inte finns ett kontrakt och köpebevis mellan Emelie och Kim som bevisar att han köpt hunden av henne.

Jag vet att Emelie och Kim köpte hunden och hade med sig en vän när dom hämtade Trouble, så nu när inte Kim finns längre så borde det vara Emelie som äger Trouble.

Håller tummarna att du får hem Trouble snart så Leon får umgås med sin "brorsa".

2010-01-04 @ 19:03:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0