Från hjärtat...

Jag vet varken vad jag ska tänka, tycka eller hur jag ska reagera. Jag vet heller inte vem jag ska vända mej till och hur jag ska kunna lätta hjärtat...
Drogmissbruk, kan man se det som en sjukdom?

Det kommer att ta tid, och det kommer att vara otroligt jobbigt. Framförallt för dej, men även för oss andra. Jag är fortfarande chockad, och jag måste erkänna att jag blev helt knäckt efter det där samtalet.
När jag träffade dej var jag mållös och mådde inte bra alls. Jag vet inte om du förstod det, men jag fick panik, jag viste varken ut eller in. Jag mådde inte sådär dåligt pga av fredagens alkohol, det var ångsten som tog över...
Vad som än händer nu, och hur det än går så vill jag bara att du ska veta att jag finns här för dej. Jag kommer att stötta dej i alla väder, när som helst. Men Glöm inte att du måste finnas här för mej också!

Det är bara du som kan göra något åt det här, och jag vet att du klarar det. Du är STARK! Det enda jag kan göra är att finnas här och upplysa dej om att du inte är ensam. Du betyder lika mycket för mej nu som då, även om man är besviken också.
Jag får hela tiden påminna mejsjälv om att det inte är DU som gjort det här, det är missbrukaren i dej.
Jag vill ha tillbaka min vän, som jag älskar så otroligt mycket! Och jag kan redan skymta henne, hon är på väg tillbaka, sakt men säkert, och det lyser styrka omkring henne!

Jag älskar dej älskade vän, men just nu är jag så otroligt förvirrad! ♥

En gång för längesen...

Kommentarer
Postat av: Charlene

Hej Emelie, drogmissbruk är en sjukdom.. Jag finns här ifall du vill prata, det vet du. Kram

2009-10-15 @ 09:15:21
Postat av: Emma, Mamma till Tuvaliee!

Fick en klump i min hals när jag läste dina rader. Jag förstår hur du känner dig, man blir såå besviken på människan som gör detta mot en. Jag har själv en väldigt nära vän som har "hamnat" i den där världen och hon är fortfarande fast så jag ser henne inte som min vän något mer, inte ens som en person jag känner. Kanske låter dumt men så är det. Jag har min dotter och hon är mitt allt, jag kan inte heller göra något mer för henne. Men jag hoppas och ber att denna tjej tar sig förbi detta ännu en gång. Jag hoppas verkligen det! Ta hand om dig och din söta lilla son. :) <3

2009-10-18 @ 21:48:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0