Alkohol- en personlighets förändrande drog.



Tänk vad alkohol är onödigt!
Alkohol är personlighets förändrande drog, som kan förstöra så mycket. Oftast så går alkoholen hand i hand med olyckan och kan ställa till med så mycket. När en människa dricker alkohol så ser man oftast en otroligt stor personlighetsförändring, och personen i fråga gör och säger ofta saker som aldrig skulle ha blivit gjorda/sagda i annat fall.

 Jag är ett riktigt bra exempel på det. Jag har alkohol problem (inte ett beroende!), och kan därmed inte kontrolera mitt drickande (jag känner inget stopp), och litar inte på mej själv, då jag kan göra saker jag aldrig någonsin skulle ha gjort vid nyktert tillstånd. Och dessutom så lämnar mitt minne mej för kvällen, och allt jag vet av vad jag har gjort är det folk berättar för mej, och därmed växer en enorm ångest fram som är riktigt svår att hantera.
 Jag har valt att sluta dricka alkohol, men ibland händer det att jag tar ett glas eller två iaf. Och där har vi redan ett nytt problem, ett glas är ett glas förmycket för mej. eftersom att jag inte känner något stopp, och är otroligt lätt påverkad så kan det vara kört redan då, men självklart har även jag turan att lyckas få en normal fylla någon enstaka gång...

Själva grejen är att jag så gärna vill kunna hantera mina alkoholproblem och klara av att ta en drink eller ett glas när jag känner för det, och då även kunna ta några glas till utan att det ska leda till problem (oftast). Jag är så pass ung och vill inte behöva avstå alkohol helt, då jag absolut inte dricker för att bli full, utan för att det kan vara riktigt gott med en rosa panter eller en annan drink de få gånger man går ut...

Jag vet inte riktigt vart jag ville komma med det här inlägget, men vi får väl se hur det slutar för mej. Om jag kommer att hålla mej ifrån alkoholen, eller om jag kommer att få göra bort mej några gånger till för att sen lära mej att hantera det?
För det skulle vara så skönt att kunna dricka någon cider (eller vad jag nu vill dricka) utan att bli full, och slippa ångest och en jävla bakfylla dagen efter, någon gång ibland...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0