Polisärendet...



Jag lovade att ge er lite information angående mitt polisärende.
Mitt besök handlade inte bara om att hämta ut passet (som jag dessvärre inte han hämta ut) och få nya papper på min barnvagn som blev stulen, utan jag skulle också göra en ny anmälan angående Trouble... 
 Det gick inte alls som jagf hade tänkt mej! För det första får man inte göra en ny anmälan om man inte har nya bevis, och mina veterinär papper, bilder på Trouble under de år jag haft honom (tillsammans med Kim, och efter) och mina vittnen som kan intyga att hunden är min räknades tydligen inte som nya bevis bara för att mitt köpavtal och kvitto inte var tillräckligt för att styrka ett brott.
 Det enda jag kan göra nu, är att anlita en advokat på egen hand (vilket jag defenitivt INTE har råd med), eller ta upp det med juristen som skötte boupptäckningen, och för mej är det, det sistnämnda som gäller...

Mer kan jag tyvärr inte göra nu, och tragiskt nog så är det så här enkelt att ta något som inte är ditt eget utan att få sota för det sen...
Jag är minst sagt SKITFÖRBANNAD nu!

Och dessutom upplevde jag mötet med polisen otroligt obekvämt. Jag anser att jag blev otroligt otrevligt bemött och tycker att poliser borde rycka upp sej och bemöta allmänheten på ett trevligt och bekvämt sett.
Inte konstigt att folk avskyr polisen!

Kommentarer
Postat av: petronella åslund

nej, fy vad tråkigt! jag hoppas verkligen att allting löser sig.

2010-09-01 @ 21:02:37
URL: http://petronellaaslund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0