Sjuk.

Jag har legat däckad på soffan större delen av den här dagen...
Jag skulle ha jobbat, men självklart skulle både jag och Leon vara dåliga, så det var bara att ringa och sjukanmäla sej. Knasigt nog så har iaf Leon piggnat till, och därför fick han följa med mormor sin hem en liten stund. Jag samlar krafter för en välbehövd dusch, då Leon har kletat banan inte bara i mitt hår, utan även på mina kläder. Det är underbart med småbarn! ♥




Kim var en av de absolut mest omtänksamma människor jag någonsin har träffat. Han satte alltid alla andra före sej själv, och brydde sej verligen om de som gjorde sej förtjänt av det. Han var helt enkelt en helt otrolig människa, med sån vilja, och envishet. Han visste precis vad som var viktigt för honom, och vad som verkligen spelade någon roll... Och för mej räcker det!
Sen fins det de som svartmålade honom för att han inte tyckte som alla andra, för att han såg vad som var bäst för honom och så många andra. Han blev svartmålad för att han ALLTID fanns där för sina vänner, och slogs för deras rättigheter, och för att han vågade stå för sina åsikter, som så många av hans vänner delade med honom.
 För mej gör inte det honom till en sämre människa, snarare tvärt om! Och då inte för att vi delade våra åsikter, utan för att Kim kunde acceptera andra människors åsikter och se de för den de verkligen var trotts det. Han svartmålade ingen annan för att de inte tyckte som honom, men ändå svartmålades han av så otoligt många pga av hans åsikter, tillochmed av så många som egentligen kände honom så pass bra att de borde ha kunnat se honom för den han var, istället för att enbart se hans åsikter...

(Det kanske blev riktigt svårt att förstå vad jag skrivit, jag var så upprörd nu när jag skrev det)

Kim för sååå längesen! ↓    ♥




Kommentarer
Postat av: Madde

Älskad och saknad!

2010-08-25 @ 19:13:53
URL: http://metrobloggen.se/m4jn
Postat av: Robban

ja kim hade rätt i allt han sa han ljög aldrig utan va helt ärlig och stog för de, saknar dig min älskade vän

2010-08-27 @ 14:24:16
Postat av: Anonym

Känns hur töntigt som helst att läsa att du skriver "acceptera" andras åsikter. Tycker en nazist/rasist eller vad han nu var. Känns som att respekt och acceptera inte hör hemma i nazisters värld :)

2010-11-22 @ 00:47:14
Postat av: Emelie

Sv till anonym; Det känns som om det är i din värld det inte hör hemma... Kim accepterade andras åsikter, det är alla andra som hade svårt att acceptera hans, precis som du!

2010-11-22 @ 15:35:36
URL: http://emelieloof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0