Fördommar.

Jag dömmer ofta olika människor i förväg.
 Det betyder oftast inte att jag tror det värsta om någon, men därimot tror jag ofta att olika människor ska vara på något speciellt sett, och därmed känner jag mej hotad... Därimot har ag lätt för att ändra uppfattning, och oftast så gör jag det efter att ha träffat någon bara en gång.  Jag vet själv att jag inte borde dömma någon i förväg, utan att jag borde bilda en egen uppfattning efter att ha träffat personen i fråga.
Därimot så blir jag ju oftast possitivt överaskad. ;D  För problemet ligger inte i att jag har svårt att träffa nya människor, för det har jag inte, snarare tvärt om, jag är nog rätt lätt av mej...



Nu väntar dagis, och sen begravning.

Hej så länge!


Kommentarer
Postat av: Lina

Jag tror att nästan alla dömer andra innan man ens har träffats, tyvärr.

Men det är ju som du säger, att man blir ju positivt överraskad om personen i fråga inte alls är som man tror.

2010-01-15 @ 09:52:43
URL: http://flasarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0