Hemma igen...

Då har an tillbringat HELA dagen på barnkliniken i gävle.
 Leon har ju som sagt vart riktigt hängig, och idag blev vi inskickade till barnkliniken för att lägga in Leon på dropp. Vi skulle få ligga kvar tills imorgon till att börja med, och troligen längre beroende på hans framsteg med vätskeersättningen...
Men jag har lyckats få i honom 2 dl äppeldryck under våra ca 10 timmar på sjukan. Han har fått behålla nästan all den vätskan och har bara spytt 2 ggr, inte alls så mycket som innan. Så sammanlagt har han nog fått i sej ca 1 dl vätska idag bara...
 Dom satte emla-plåster på 4 olika ställen för att förbereda droppet, men när han fick i sej vätska så pass bra ändå, så slapp vi sätta någon nål på honom. Vi fick åka hem på pemision över natten och har han blivit bättre imorgon så blir vi utskriven över telefonen, annars bär det av in dit igen, och då blir det nya plåster och dropp tills han piggnar till...

Jag har haft sällskap...
 När mamma var klar med sitt andra jobb kom hon förbi och höll oss lite sällskap, vilket var hur skönt som helst, jag blir helt knäpp av att se Leon så här, så då fick jag slappna av medans Leon och mamma kikade på bamse. (Jag fick inte lämna rummet med Leon pga av smittrisk)
När Joel slutade jobbet åkte han hem hit och hämtade lite grejer till mej och Leon, sen kom han också upp, han var kvar hela tiden. Underbara människa! Nu har vi nyss kommit hem och Joel bjöd på max efter en dag helt utan mat, det satt bra fint kan jag säga! ;D

Nej nu ska jag vara lite social med honom, han har ju ändå ställt upp på mej med en heldag på sjukhuset...
Imorgon får ni veta hur det här slutar, om vi blir inlagda eller utskrivna.
Hoppas ni har haft en bra dag, hej så länge!


Kommentarer
Postat av: agge

stackars liten...hoppas ni blir utskrivna imorgon....är inget roligt att vara på sjukhus med sitt barn...man önskar att det var en själv som var dålig istället....kramar

2010-01-05 @ 23:18:54
Postat av: Mimmie

Lycka till! :)

2010-01-06 @ 02:03:41
URL: http://michaelaolovsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0