På bättringsvägen...

Yes, idag är jag nästan 100 på att vi blir utskrivna.
 Leon har fått saft med jämna mellanrum under natten, och har inte spytt någonting än. Nu har han även ätit välling och sover som en stock i sin säng. Framsteg med andra ord! Jag är så glad för Leons skull! :)
Själv är man rätt utvilad faktiskt, Leon har ju bjudit på en massa långa nätter nu när han sovit hur mycket som helst pga att han inte orkat någonting.
Därimot känner jag mej lite febrig!? Nu ska jag fan hålla mej frisk, någon som har någon bra kur mot förkylningar? :)

Fullkornsvälling...
 Jo, jag tog en liten extra pratstund med sköterskan Leon hade igår, och frågade lite närmare om det där med vällingen... Och när Leon blivit helt frisk så kan jag gå tillbaka till fullkornsvällingen. Tydligen så hade jag fårstått det hela fel, man skulle absolut inte ge fullkorn om barnet är dålig i magen, men annars ska det inte vara några problem. Det man ska tänka på är att vara försiktig i början efter en magsjuka, och ge lite i taget, och se att det verkligen går bra med fullkornet innan man ger en hel flaska... Och om man märker att barnet börjar bli dålig i magen så sk aman ge ris eller majs välling tills det blivit bättre.

Hej på er, nu har jag lite att stå i här hemma...


På fredag muckar min bror, jag längtar! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0