Så här är det...

Jag köpte trouble för pengar jag fick när min pappa gick bort, innan jag och kim flyttade ihop. Överförmyndarnämnden var tvugna att godkänna uttaget och vi köpte tillsammans, men det var jag som betalade och skrev på alla papper. Vi hade en gemensam vän med oss när vi hämtade honom och även många andra vet hur det ligger till... Jag har ett köp avtal där det även står att jag verken får sälja eller ge bort trouble utan tidigare ägarens tillåtande. Dessvärre har mina ägar bevis jag skrev vid veterinär besiktningen vart hos kim de sista veckorna han var i liv, och går inte att hitta nu... Så det ligger till, och jag vet inte vad mer jag kan göra än det jag redan gjort.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Gå till tidningen för såhär ska det inte få vara. Då kanske det händer något iallafall.

2010-03-18 @ 14:51:30
Postat av: Hon som vill hjälpa

Tack Emelie för att du klargjort förloppet.

Någon har alltså på ren illvilja gjort sig av med dom papprena om jag fattat det rätt?

Jag återkommer med vad jag kan rota fram i ren juridik. Han är ju din!

2010-03-18 @ 15:41:19
Postat av: Natalie

Fan vad arg jag blir.. sno tillbaka hunden,

Kan man inte polisanmäla? / det tas upp i rätten och du har många på din sida som kan vittna.. och dom får avgöra där..

2010-03-18 @ 18:11:09
Postat av: Natalie

Fan vad arg jag blir.. sno tillbaka hunden,

Kan man inte polisanmäla? / det tas upp i rätten och du har många på din sida som kan vittna.. och dom får avgöra där..

2010-03-18 @ 18:13:42
Postat av: Natalie

Fan vad arg jag blir.. sno tillbaka hunden,

Kan man inte polisanmäla? / det tas upp i rätten och du har många på din sida som kan vittna.. och dom får avgöra där..

2010-03-18 @ 18:14:40
Postat av: Anneli

Detta är bara tragiskt, du behöver inte förklara dig emelie, vi är många som vet hur det är. Den anonyma som komenterar mår nog väldigt däligt själv och därför måste hitta någon annan att kasta skit på och försöka göra så att den mår sämre en den anonyma. men du ska inte ta åt dig. peronen kan inte ens hålla sig till saken. dessutom gör personangrepp och beter sig som hon/han själv skriver att du gör, och sparkar på en som redan ligger det gör hon/han oxå. men sist av allt så vet hon/han inte vad dom snackar om. märks tydligt som kims sista önskning dras upp. kram till dig

2010-03-19 @ 08:29:34
URL: http://lalleli.blogg.se/
Postat av: A****

Har ju egentligen ingen betydelse, med sista önskningar elle om hunden blivit överskriven på nån annan, man kan ju inte ge bort nåt som inte är sitt, så oavsett ska ju E ha hnden :)

2010-03-19 @ 14:33:22
Postat av: erika

som det redan skrivits här, Anmäl & skriv i tidningen!

2010-03-19 @ 17:46:27
URL: http://eeriiika.blogg.se/
Postat av: Lina

Det finns människor om inte ens känner dig som stöttar dig. Lycka till

2010-03-20 @ 20:23:58
URL: http://linasoderlund.blogspot.com
Postat av: annso

Vet hur du känner dig har själv varit med om en liknande sak. Men har inte tjejen du köpte hunden av en kopia/kvitto på att du köpt hunden och att det är din underskrift?

2010-03-20 @ 21:37:21
URL: http://annzo.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tycker synd om dig då jag vet vilken trevlig hund han är.. men en sak förstår jag inte, tog dom upp att du hade köpt hunden när du var under 18 och därför kan det inte styrkas att du är ägare till hunden? för så vitt jag förstår det så kan du då fan i mig vara 5 år och köpa en hund och stå som ägare?! anledningen till att en förmyndare var tvungen att skriva på var väl för att du använde dig av ditt arv dom pappa efterlämnade? och eftersom du då var under 18 år så får dom inte betala ut pengarna eftersom du inte var klassad som myndig då! vilket bevisar hur mycket tid och hur engagerade polisen är i denna fråga. för du gjorde väl en anmälan om jag inte miss minner mig?



sen skulle jag klassa detta som stöld alt. kidnappning av familje medlem, då personen som har trubel i dagsläget själv har sagt att hon inte vill/velat ha honom?, och jag vet hur denne person har betett sig under tidigare år, med diverse saker, som snatterier, tagit emot/tvingat till sig pengar av en gammal alkolist gubbe för lite sällskap osv osv. så personen är inget sken helgon direkt...



hade jag varit i din sist så hade jag nog gått betydligt mycket längre på ett helt annat sätt..ett lite hårdare sätt där det skulle svida lite mer... hon är inte så tuff som hon verkar, det är en fasad som så väääldigt många personer har.



sen den personen som sitter och kommenterar hela tiden om hur dålig mamma du är och att du inte är någon förebild, då vill jag bara säga att inget illa menat nu, men kim var väl inte direkt någon förebild för leon som han hade det sista tiden, så du är då 100 gånger bättre på den fronten. och att personen skriver att du är omogen och ligger på en 14-årings nivå?! vad gör inte den personen då själv? om du nu är på den nivån på vilken kiss och bajs nivå är då denne anonyma person som hela tiden kommer med mothugg?! finns det ens ett stadie för sånna här personer? och isof. varför spärras dom inte in i ett litet ljudisolrat rum på ca 2kvm med kudd beklädda väggar?



jag menar du vill ju bara ha tillbaka din hund, din lojala vän...

2010-03-20 @ 21:44:33
Postat av: Malin och Liam

har du provat ringa till dom som hunden e registrerad hos?? dom borde kunna skicka kopior på ägarbevis.

hoppas allt löser sej o att du får tillbaka din hund.

lycka till

2010-03-20 @ 23:03:39
URL: http://liamsmammafreak.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Har inte uppfödarna en kopia på avtalet ni skrev under? Jag är själv kattuppfödare, och på alla papper jag använder mig av så ska både ny och gammal ägare alltid ha var sitt exemplar. Annars måste jag säga att uppfödaren, förutom att ha skrivit ett felaktigt avtal (man får enligt konsumentköplagen inte avtala om sådant som inskränker på privatpersonens, alltså dina, rättigheter. Att tvingas till att kontakta uppfödaren vid vidareförsäljning eller liknande är en sådan grej) även har gjort bort sig.



Hoppas det löser sig!



2010-03-20 @ 23:48:00
Postat av: Maria

Kontakta förra ägaren, kolla om hon har en kopia på erat avtal. Hon kan kanske vara vittne, för har du polisanmält detta?

2010-03-21 @ 12:45:42
Postat av: Anonym

Emelie är inget helgon hon heller och inte bättre lämpad att ta hand om hunden än någon annan...

2010-03-21 @ 12:46:02
Postat av: Emelie

Även om jag inte är något helgon så är hunden min, och jag borde ha all rätt i världen att få honom tilbaka!

2010-03-21 @ 14:53:23
URL: http://emelieloof.blogg.se/
Postat av: annso

Varför kommentera anonymt? Stå för det du skriver ist! Ingen människa är något helgon.. Hon har ju betalat för hunden och skrivit den på sig själv så det är ju HENNES hund! Vad är det för fel på människan som har hunden och inte lämnar tillbaka den?? Och att papprena plötsligt är borta?? Snacka om att sjunka lågt som människa!

2010-03-21 @ 15:09:59
URL: http://annzo.blogg.se/
Postat av: Crazyangel [mamma till Milton&gravid]

Om Emelie är ett helgon eller ej hör inte hit. Sluta blanda in saker sm inte hör till ämnet. Hon äger hunden och har aldrig misskött honom, därmed är han hennes.



Jag vtvivlar inte på at Sara tycker om hunden och tar hand om honom väl, jag vet inte ens vem hon är! Men hunden är inte hennes och vore jag henne skulle jag ge tillbaks den innan det får några konsekvenser för hennes del. Att poliserna tog lätt på detta första gången, ja vem är förvånad. Men men renfakta bakom kommer inte heller poliserna kunna säga annat än att det är Emelies hund och klassas det som stöld vette sjutton vad straffet är.

2010-03-21 @ 16:13:38
URL: http://crazyangel.blogg.se/
Postat av: Robert Miles

Hoppas att du får tillbaka din hund

2010-03-21 @ 17:52:02
URL: http://www.robertmiles.webb.se
Postat av: Johanna*

Hoppas du får tillbaka DIN hund! :)

2010-03-22 @ 23:22:12
URL: http://johannanehvonen.blogg.se/
Postat av: Maria

har du kollat om vetrinären har kopior på papprerna där? dom brukar spara sånt. hoppas att det löser sig :)

2010-03-23 @ 15:29:25
Postat av: UG

Har suttit granskat denna blogg/inlägg och ser att det finns många likheter med det som hänt vid Bjästaskolan och vad som sker/har skett på nätet.

+ en part som är aktiv på nätet via bl.a blogg och facebook. Hittar ingen info. av motparten gällande ämnet

+ många engagerar sig utifrån vad man kan anta en parts uppgift

+ smutskastning och kränkning sker via inlägg, namn anges

+ polisanmälan gjord, så vitt jag förstår

+ mindre samhälle

Vad som saknas är som sagt motpartens kommentarer och där jag hoppas att alla som engagerat sig och tagit ställning i frågan har granskat den bakgrundsfaktan som erhållits. I fallet Bjästa skolan så ändrades attityden när Uppdrag gransking uppmärksammade fallet och vad som skrivits på nätet, och nya facebook grupper öppnades, då i motsatt riktning och häxjakt på i fallet den andra parten. Vi hoppas att det inte sker i detta ämne och det rättsliga efterspelet kommer att visa vem som har rätt till hunden.

”Granskare”



2010-03-28 @ 18:55:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0