Vikt noja och kontrollbehov.

Jag är just nu livrädd för att gå upp i vikt! Jag har aldrig känt mej så stor som nu, förutom när jag var gravid då såklart. Även fast jag egentligen inte skulle vilja äta någonting för att vara säker på att inte öka i vikt, så kan jag inte låta bli! Jag vill verkligen gå ner i vikt, men jag är en riktigt godis råtta och kan inte hålla mej borta från onyttiga saker. Jag har bättrat mej nu, och har slutat med cola, äter inte godis eller chips lika ofta, och håller stenhårt på min hemma träning. Visst slinker det i en cola någon gång och lika med godis, men jag har iaf blivit bättre. Hemma träningen har legat på hyllan när jag vart sjuk, men idag kunde jag inte hålla mej borta från att träna, så jag har fast att jag är sjuk gjort min hemma träning. Jag känner mej desperat! Det är jobbigt att få panik om jag tex inte diskar direkt efter att något i köket använts, eller att få panik över att inte ha städat minst 3 gånger på en vecka, eller att vara besatt av att gå ner i vikt! Jag är ett riktigt kontroll freak, stressar hela tiden, även om jag inte behöver... Jag gör mitt liv mer komplicerat än det egentligen är. Mitt största problem är nog mej själv, helt seriöst!

Kommentarer
Postat av: Jennifer Rinnström

Lugn Em du är inte ensam :) Jag är också ett riktigt jävla kontrollfreak. Objekten som jag kontrollerar varierar men alltid är det nått. Men att vi vet om det gör det ju enklare att förändra det! :) Puss

2010-03-06 @ 22:09:22
Postat av: Agneta

känner igen mig rakt igenom hela texten... Sjukt jobbigt när man väl tänker efter hur man håller på..

2010-03-07 @ 19:48:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0