Att jag vägrar acceptera att ständigt bli ...

dsc02087 (MMS)

Att jag vägrar acceptera att ständigt bli skuldbelagd över kims val att lämna livet, är tydligen något fel... Jag vet att jag inte borde bry mej, men det är rätt svårt att låta bli när det handlar om att få bära skulden till min sons fars död. Jag accepterar inte det längre! Alla har rätt till att sörja, på alla olika vis. Det spelar ingen roll hur bra man känt personen i fråga, man kan sörja ändå... Därimot tycker jag att det är respektlöst att söka uppmärksamhet genom att lådsas att man kände en person som valt att ta sitt liv. Det är respektlöst mot både personen i fråga och mot de anhöriga som finns kvar. Och hur man sen, utan att ha känt, i det här fallet mej eller kim, så tycker jag att det är grymt respektlöst att beskylla mej för kims val, att anklaga mej för det ena och det andra som man inte har en aning om. Nog om det, men jag vägrar att bara stå och se på när någon som inte känner mej svartmålar mej i en sån här situation...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur kan någon ens vara så dum att beskylla dig för det? Så otroligt respektlöst och elakt. Stå på dig Emelie!

2010-11-14 @ 11:25:17
Postat av: Emma, Mamma till Tuvaliee!

Säger samma sak, stå på dig!!

2010-11-14 @ 16:16:06
URL: http://aboutourslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0