Rösträtt.


Jag ska bara svara på en kommentar jag fått...

"Anonym:
Ska först säga att jag inte är så insatt i politik och dömer inte dig för vad du väljer men borde inte du vinna mest på om dom röda vinner? Du skulle väl få mer bidrag och så som ensamstående mammma med ganska lite pengar att leva på i månaden (vet jag inte något om så rätta mig om jag har fel)?"

Mitt svar:
Om jag enbart skulle gå efter att få så höga bidrag som möjligt så skulle väl det vara helt åt helvete fel!? Målet är väl ändå att skaffa ett jobb och tjäna sina egna pengar.
 Jag lever inte på bidrag nu, och hoppas verkligen att jag klarar mej ifrån det i framtiden också! Jag tycker inte att man ska uppmuntra folk med att höja bidragen. Självklart är det bra att det finns för dom som verkligen behöver det, men jag skulle aldrig  gå på olika bidrag för att slippa undan allt annat ansvar!

Och sen skulle jag aldrig rösta efter hur vida en punkt passar bättre för mej eller inte... Här gäller det att hitta ett punkt program som uppfyller så många av dom viktigaste kraven som möjligt innan min röst är lagd.
Och dessutom så skulle jag aldrig rösta rött!


Kommentarer
Postat av: Anonym

lilla vän, såklart man inte ska man rösta efter vilka som får mest bidrag ifrån. Men hur lätt är det att få jobb just nu. Det vet ju du, men tänk på alla som är sjuka och inte får någon hjälp av samhället. Vill du leva i ett samhälle där klassklyfterna växer och där du som ensamstående ligger sämst till allt. Ditt barn har sämre förutsättningar än vad andra barn har. Är det så som det ska vara.. Ett sånt samhälle vill inte jag leva i.

2010-09-02 @ 09:58:35
Postat av: Mikki och Milo

Håller med.. Vem vill leva med bidrag.. (Om man inte har andledning till det.)

2010-09-02 @ 18:20:13
URL: http://mikkki.blogg.se/
Postat av: Agneta

Sv till anonym i detta inlägg:

Att det inte är lätt att få jobb? Det är inga problem, så länge man inte är så "kräsen" att man bara kan tänka sig just ett jobb, nej då kanske det inte är så lätt. Men ibland får man börja i skiten för att ta sig vidare.

Självklart ska dem som har problem som verkligen inte fungerar att arbeta, få bidrag. Men det finns många mååånga som går runt systemet hit och dit för att få bidrag för både det ena o de andra. För att de är för lata för att arbeta helt enkelt..



Jag tror att Emelie kommer att klara sig galant med sin son även fast hon är ensamstående. Dessutom så har hon väl Joel`? (det vet jag inget om) Men om inte annat så hittar hon garanterat en partner i framtiden.



(Det finns många människor som har börjat i skiten och jobbat sig dit dom är idag och till tex. till den lön dom har idag.. Då är det väl inte mer än rätt att de har mer tillgångar än de som bara glider runt på en räkmacka...)



:)

2010-09-02 @ 18:55:51
Postat av: Anonym

tror missuppfattning när de gäller bidrag?? De är bidrag eller skattereducerat på dagis, sjukvård i Gävle, tack och lov för socialdemokraterna styr. I Danderyd t ex där moderaterna styr kostar ett akutbesök 650 kr 100% mer, dagis det dubbla osv.. sen vill nog alla människor ha ett jobb, men om som nu nedläggning av ericsson tex så måste man kanske stämpla eller om du blir sjuk så måste man kunna försörja sig, eller??

2010-09-02 @ 20:52:49
Postat av: Emelie

Jag säger som Agneta, det finns jobb, självklart inte åt alla så som det ser ut nu. Men många av de som går utan jobb nu skulle kunna lösa det på ett eller annat sett bara de inte var så kräsen...

OBS för många av de arbetslösa, inte alla!

Dessutom så kommer bidragen inte att gå förlorade för de som verkligen behöver det bara för att högern tar hem valet. Tvärtom, systemet kommer att förbättras, och därmed blir det svårare för de som av lathet lever på bidrag, och de som verkligen behöver hjälp kan få den hjälp dom behöver...



Som det var när socarna styrde sist, så var det både pengar och bostad åt alla som ville ha, och därmed ökade våra statsskulder markant, och dessutom tog även massinvandrinen hög fart...



Och jag har världens bästa Joel som verkligen gör allt för mej och Leon. Men jag jobbar på att hitta ett jobb som passar de tider jag kan (med tanke på att jag har Leon) och en lön som går att leva på, för jag vill verkligen inte att JOel ska behöva stå för de flesta kostnaderna i framtiden, vi båda har ett ansvar, och dessutom skulle han kunna välja att lämna det här ansvaret när som helst... Så Joel är verkligen underbar och gör tusen ggr mer än han behöver för oss!

2010-09-03 @ 12:29:27
URL: http://emelieloof.blogg.se/
Postat av: maria

Gävle har en av det högsta arbetslösheten i hela sverige, och vilka är det som styr i gävle? Jo socialdemokraterna! Istället för att göra om torget (som kostade oss 100 MILJONER kronor) så hade vi kunna lagt de pengarna på att skaffa nya jobb, eller få bättre sjukvård, helt seriöst, vad var det för fel på torget förut? Nej där tycker jag Emelie gör rätt att inte rösta på socialdemokraterna!Plus att vi ska väll inte vara ett bidragssamhälle? Klart att de som behöver bidrag ska få bidrag men om man kan jobba så ska man väll jobba, man ska väll inte leva på bidrag bara för att man kan?

2010-09-03 @ 19:40:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0