Kvällsprocess...

Leon har ALLTID (med några undantag) varit lätt att lägga på kvällen...
 Men nu sen vi flyttade hit så har vi haft fler "struliga läggningar" än enkla. Visserligen är väl jag kanske rätt bortskämd med att ha en Leon som slocknar så fort man lägger honom i sängen, men nu börjar det att gå överstyr. Kvällen och "läggningen" blir så lång och jag och Joel förlorar MYCKET av vår egentid, som vi förövrigt (Iaf jag) verkligen behöver för att kunna prata och umgås, och varva ner, innan man själv slocknar!
Som sagt är jag en väldigt känslig människa som behöver mycket närhet och bekräftelse, det är jätte viktigt för mej och mitt mående...

Kvällsprocessen ser numera ut såhär:
 1. Blöjbyte, smörja in, klä på pyjamas.
 2. Välling (Lelle som Leon säger) i soffan med filt, snutte och napp.
 3. Säga god natt och kramas lite för att sen gå upp och borsta tänder och hoppa i säng.
 (4.) I vanliga fall är processen klar nu, och Leon sover som en stock!
 4. Leon springer upp kanske tusen miljoner ggr och det kan ta upp emot 2 (!) timmar innan han äntligen slocknar...

Jag ska erkänna att det blivit lite rubbningar i rutinerna (som vi förövrigt vart ganska hård med från start) sen vi flyttade. Det har blivit en timme senare lite då och då, då vi tex har vart bortbjudna eller liknande, men ibland måste man få töja lite på gränserna.
Dessutom så har Leon slutat att sova på dagis, och var från början vaken hela dagen och somnade på 2 röda på kvällen, nu på slutet har han känts mer "hängig" igen, och slocknar ofta på vägen hem från dagis eller så fort vi kommit hem. Då är han också nästan helt omöjlig att väcka (!), och då menar jag omöjlig, han sover så otroligt djupt!
När man väl får liv i honom så är han fortfarande jätte trött och verkar som om han fortfarande inte är riktigt vaken. Och så är det fram tills att han ska gå och lägga sej, då han är så övertrött att han inte kan varva ner och få ro i kroppen...

Alla råd är mer än välkommna, jag vill ta tjuren i hornen och få det här att funka lika bra som tidigare nu innan bäbis kommer.

Därimot så vill jag säga att jag kommer inte att börja lägga mej med Leon när han ska sova. Det stör honom bara mer och  därmed har jag då ännu en ny vana som sen ska brytas isåfall...
Han kan somna själv, har nästan alltid gjort det, och ska fortsätta med det!
Han är tillräckligt trygg i sej själv och i radhuset, och dessutom ligger problemet i något annat än att han, som han brukar, ska somna själv...

Kommentarer
Postat av: Emelie

Lukas får sova en timma på dagen då han också slocknade på vägen hem.. hmm kanske kan låta honom sova en halvtimma på vilan istället?

2011-02-22 @ 17:42:47
URL: http://mellemus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0